Friday, March 29, 2013

Dinner di Afghan Brothers Restaurant... Doha


Perjalanan terakhir malam tadi adalah di Afghan Brothers Restaurant

tempat makan...

Masa kami masuk tak ramai lagi orang.

Kat tingkat bawah nampak biasa aje... untuk bilangan yang setakat 4 org sahaja

Bila naik tingkat atas...

ada bilik2......

Kami masuk bilik no 6.

Pintu bertutup so... bolehlah tidur and privacy sikitkan

Tak caya... boleh lepak2 and baring2 lagi 
my apak (gambar diatas)

and

my mak (gambar di bawah)


And anak sedara yang begitu lebih tak terhingga...

Boleh jadikan bilik ni sebagai padang mainan



Ini pulak menu dia....

Soup  kacang dhal yang rasa seperti maggi perisa ayam

Salad... sayur hijau, tomato, bawang and lemon
saya suka....

Ini ajelah menu yang disediakan


Saya lepak dengan penuh ayu....


Ini menu pembukaan sebelum roti sampai


Sebenarnya masa ni... mata bagai tak boleh buka dah... yalah kan kat Malaysia 
dah jam 2 pagi..

seminggu kat sini... saya asyik mengantuk aje... 

Ini rotinya... Kubus kalau tak silap telinga saya namanya...



Saya dpt makan yang berwarna merah dengan lemon  dengan timun aje...
yang lain tak masuk tekak saya

Ini adalah hidangan pembukaan atau appetizer


Nasi Beriyani... dengan grill chicken
Nasi nya sedap tapi ayamnya... rasa ayam  sangat terasa..
I mean ayam belum cukup masak
so.. memang outlah pada tekak saya

Bak kata  penjual dekat sauq.... saya ni orang yang terlalu pemilih..

Ye ke?????
 hahahahahhahahahaha

Ayam ni  saya makan dengan roti tu... sedap....



Air Tembikai... memang sedap... tak pernah rasa yang sesedap ini
kat Malaysia....



so kesimpulannya inilah yang kami makan

Duduk dilantai...

Nak baring2 pun boleh

and penutupnya adalah puding caramel.... sedap

but masa tu i dah full so bawa balik ajelah

and makan hari ni... hihihi



Setelah kenyang... masing-masing duduk bersandar,,,
Saya dah lari duduk kat tepi dinding sebab kesejukan



Suasana di depan restaurant ni,,,

Semasa kami keluar dah ramai yang menunggu giliran nak masuk bilik

and lepak2.. 

satu aje saya tak suka...

Bising ... sebab mereka ketawa macam tak ingat dunia..

Seolah bilik2 tu kalis suara pulak.

Nasib baik dia orang cakap bahasa arab yang sukar nak difahami...


Tapi rasanya...

orang lain yang sebahasa dan sebangsa mereka 

dengar semua apa yang mereka sembangkan....



No comments:

Post a Comment

Halwa telinga