Sunday, January 22, 2012

Guru Interim and guru ganti...

Guru Interim??? New istilah yang saya jumpa awal tahun ni....

Apa itu Guru Interim?? Nama macam best aje kan.. 

tapi.........


hakikatnya... ia tak sebest nama. Guru Interim ni 

kalau lihat dari keadaan sekarang ni adalah.. 

lebih kurang pekerja kontrak yang boleh ditamatkan

perkhidmatan bila-bila masa saja, sekiranya prestasi

tak memuaskan hati pihak pengurusan sekolah dan 

PPD.  Saya try menggoogle jugak tadi.. tapi tak 

jumpa pun dia punya explaination about benda ni.

So saya cakap ikut apa yang dimaklumkan pada 

ajelah.

Kenapa saya tiba-tiba je bercerita tentang guru

interim ni.... hahahahhaaha

Otak tgh berserabut bermain dengan pembahagian 

tugas PnP guru. Guru interim masuk 5 orang. Guru 

Sains and Math memang dah berlebihan, bertambah 

lagi dua  orang. Pening sebab Guru Kanan dah 

minta saya buat at least mengajar subject option...

tapi bagaimana dengan subjek yang kekurangan 

guru. Takkan nak bagi pada guru dalam bidang lain

kebanyakan dah mencecah 24 dan 25 waktu 

mengajar. Kesian kat mereka.. tak pelah.. saya akan 

buat ikut keperluan sekolah... bukan ikut kehendak

guru berkenaan. Masa saya posting dulu dua tahun saya mengajar

 Pendidikan Moral dan Sejarah. So, rasanya tidak ada masalah untuk

 mereka mengajar subjek sejarah, pendidikan moral, geografi or psk 

or psv. 

And cikgu-cikgu interim... please u have to show ur integriti and 

dedicated to ur profesion. Sebab tiada jaminan anda akan diserap

dalam jawatan tetap sekiranya tidak menunjukkan performance or

mematuhi etika. Kita sama-sama menandatangani surat

saya yang menurut perintah ...kan... so....

Buat ajelah.... walaupun orang kata pak turut.kan....kan....




No comments:

Post a Comment

Halwa telinga