Monday, March 25, 2013

Keboringan di Colombo....


Wah.... more than 6 hours di sini..

Punyalah jakun and confident i told my big brother that the flight to Colombo from KLIA

only take 1 hour...

My Big bro dah kata mustahil..

So... bagi dia tengok e-ticket...

Fikir2 mana jauh sangat pun .. 

tengok dalam peta tak sampai sejengkal pun from KL..

Hahahahaha.... sah-sah cikgu Geografi saya dulu  mengamuk kalau tau... hahahaha

Rupa-rupanya...

Berangkat dari KLIA jam 8.50pg (waktu Malaysia)

and sampai Colombo 9.50pg (waktu Sri Lanka)

can u imagine... betapa boringnya hidup saya di airport ni...

Lastly... berjalan2 ajelah dalam airport

Nasib baik guna bussiness class


Teh saya... tak tau berapa kali dah teh ni bertukar ganti


My father...


My Mother

Lunch kami hari ni...... ayam tandoori sedap.. curry srikanka...(daun dimasak curry kot)
pun boleh tekak saya terima

Inilah tempat kami berehat... agak selesa.. berbanding kat luar
dan rasa lebih selamat

Sempat juga saya manfaatkan masa untuk mengkey in data baru untuk susun atur jadual baru...


Ni kat luar serendib lounge..

Menurut kata salegirl yang saya temuramah... 

gajah adalah popular di Sri Lanka

Ni\.... pulak masks yang menurut kepercayaan mereka membawa maksud

tertentu...

Yang saya ingat kalau peacock tu... adalah untuk ppeace and harmony.

Menurut mereka.. ia digunakan dalam ceremony tertentu..

Tapi kalau menyimpannya.. can give u luck..

menurut salesgirl itu.


Semua yang saya temuramah memberi jawapan yang hampir serupa
(macam jawapan standard yang saya bagi kat budak kelas saya aje)
hihihihihi....

 Sunyikan.... itu adalah kedai2 cenderamata yang ada..

banyak lagi sebenarnya... tapi saya tak ambil gambar

Ini keadaan di lapangannya....

Masih juga dapat melihat kesunyian...
kalau di KLIA saya rasa macam orang takm pernah  putus aja



Pillar yang sama tapi dari sudut yang berlainan..

Okeylah.... jumpa lagi dengan next entry ya...

dan.... masa saya juga diisi dengan novel Dhiya...

Memang  perit saya membacanya
Sebab dah tua2 macam ni... saya agak sukar membaca  kisah
yang agak thriller..... dan ada adegan penjahat.. perisik... komando
saya merasakan kesakitan dan penderitaan orang yang berkorban demi negara
dan saya rasa sakit dakam jiwa saya

Sebab itu saya selalu mengelakkan cerita yang agak berat

even kisah dendam pun  saya tak suka




No comments:

Post a Comment

Halwa telinga