Monday, January 21, 2013

Student's Facebook Wall...


Hari ni... internet connection begitu sporting... so... saya boleh mengupdate hari ini....


and saya juga boleh berfacebook.... akhirnya saya menemui status dalam wall my student...

"di dalam kelas a**** . . 
cikgu: pelajar buka stoking . . nanti saya pengsan dengan bau stoking awak semua . . 
pelajarII:baik cikgu . . (dgn snng hti tnpa rsa segan nak bukk aurat sndri)..

p/s :lebih baik pengsan dengan bau stoking daripada aurat kita terbuka . . allahu:("


My feeling........  a bit terasa.. sebab saya tau saya cikgu yang dimaksudkan dan kelas a**** adalah kelas Pendidikan Islam. 

Last week on thursday .... saya minta semua student buka stokin bila masuk ke kelas Pendidikan Islam saya.
Mulanya.. memang tak buka stokin.. tapi baru beberapa orang pelajar lelaki masuk dah ada yang tak tahan dengan bau... yang tak sedap... termasuk saya.

So saya arahkan semua student buka stokin... dah bilik beraircond... offcourse... leeee bertutup and kalau ada bau yang tak menyenangkan memang tidak boleh dikeluarkan... nak buka tingkap.. kelas akan kepanasan....

So... itu keputusan saya buat. Can imagine.. student ada 45 orang...  bayangkan 22 orang student baru lepas PJ... offcourse memang  ada bau yang teramat tak enak dihidu,,,, sehingga ada yang saya suruh ambil pewangi dari bilik saya...

and... ada student saya perempuan ... yang nak tunjuk bijak pandai... and alim.... menegur dalam facebook.. offcourse saya jawab terus... and now.. sibuk minta maaf kat saya.

Saya rasa saya perlu  menegur pelajar sebegini. Tak boleh bezakan di mana tindakan yang patut dengan yang tak patut. Saya amat suka bila mereka menunjukkan perubahan ke arah yang positif... tapi... dalam masa yang sama, saya jadi risau... sebab mereka hanya berguru dengan buku.... dan dalam kelas tidak pernah pun bertanya.. tentang apa yang mereka baca.. dan bila ditanya memang tidak boleh  nak jawab. Sedangkan itu yang mereka selalu update kat wall mereka.. Benda ni saya dah tegur dalam kelas...

And offcourse memang esok saya akan bercakap tentang benda ni dalam kelas.... MMI akan lari esok..... ada aku kesah..... hahahahahaha...  



No comments:

Post a Comment

Halwa telinga