Friday, July 16, 2010

Permohonan GC DG48

Semalam saya membaca iklan permohonan untuk jawatan Guru Cemerlang DG48. Saya menelek... menilai... layak ke tidak untuk saya memohon jadi Guru Cemerlang. Apa kelebihan yang ada pada saya? Apa sumbangan yang saya dah buat untuk Pendidikan Islam? Apa sumbangan saya pada sekolah? Apa sumbangan saya pada masyarakat? Lepas tu.. kena tulis karangan memuji diri sendiri. Kalau satu aje tak pe.. Ni sampai dua karangan. Dah selesai kes karangan..kena pulak ada inovasi.. Kalau setakat set latih tubi and power point presentation ada gak satu dua.
Dah puas saya memembelek-belek borang ni.  Gambar pun dah diprint oleh Kertina Naim. Tapi saya merasakan macam tak layak je.Macam mana ya. Kalau ikut peluang kerjaya memang menarik. After 3 years dalam DG48.. boleh memohon DG52. Memang cepat naik. Tapi rasa... macam diri ini tak layak je. 
Puas dah fikir...ni..macam mana ni. terasa memang tak layak tapi... saya rasa tugas sebagai Guru Kanan ni pun sakit jugak. Kalau boleh memang saya  nak jadi guru biasa aje. Otak lebih ringan..kepala lebih senang. Jadi Guru Kanan... aduhhh... payahnya rasa. Nak tegur2 orang.. diri sendiri pun tak sempurna mana. Nak ngajar orang... saya ni pun entahlah....  Berat rasanya menguruskan bidang saya yang penuh dengan pelbagai ragam guru.
Kalau ikut-ikut kan hati memang saya isi.. tapi..............................

Gambar ini tiada kaitan langsung dengan entry di atas...

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga