Saturday, March 17, 2012

Batuk yang berpanjangan....

Assalamualaikum.... rasanya dah masuk minggu ke empat batuk saya tak sembuh2 lagi

Kali ketiga jumpa doktor...

Kali kedua kena neb...

Aduhhhhhhhhhhhhh... Allah saja tahu macam mana

deritanya hidup saya sepanjang  batuk ni melanda.

Pelbagai petua  dah dicuba...

Madu..... kunyit pulau... limau masam... banyak lagi termasuklah

minum cola yang dimasak dengan halia.. (yang ni lawak) ....

saya cuba jugak sebab nak cepat sembuh.. sedangkan

cola minuman saya setiap hari sebelum ini.

Sekarang .. saya cuba kurangkan minum berais...

Kurangkan minum air teh...

Lebihkan minum air mati (kena bunuh oleh sapa2 entah)

Lebihkan makan buah...

Kurang makan nasi...

Lebih meratah ikan @ udang @ payak...

Saya sabar ajelah.... sebab sesekali Allah akan menarik balik

nikmat kesihatan yang diberinya pada kita...

Supaya kita tidak alpa dan leka

dari mengingatinya.

Tapi hari ni... saya balik dari Mukah lebih tepatnya klinik

dengan memandu penuh sopan santun.

Not confidence at alll untuk over take orang

sebabnya,...

badan memang betul2 tak stabil.

Saya cuba hubungi adik2 saya untuk mengambil saya

di Mukah... tapi dua2 tidak dapat dihubungi...

Feel really sad masa tu... tapi cool balik

bila saya fikirkan.. sampai bila saya perlu bergantung kepada adik beradik saya

Takkan selamanya mereka akan mampu untuk menjaga saya

So.... rasa okey lagi...


But yang bestnya statement dr... adalah...

Environment di Mukah area may be ada masalah

sebab semakin ramai orang menghadapi masalah batuk yang

berpanjangan seperti yang saya alami....

Entah lah........... tapi i already face this problem  for the

second years already.... hehehhehehe

Apa pun moga saya cepat sembuh seperti biasa...

and dappat kembali melaksanakan tugasan

saya dengan sebaik-baiknya...

setelah mengalami gangguan kesihatan since last february..







No comments:

Post a Comment

Halwa telinga