Tuesday, February 1, 2011

Berbunga Cinta Aisyah di Hati Rasulullah s.a.w (by Zamri Mohammad & Amran Yusuf)

Sekembalinya saya dari Mukah ahri ini.. Saya menelaah buku dengan title di atas. Saya tak membuat ulasan tentang kandungannya.. tapi saya mengharapkan  saya akan dapat menemui lebih banyak buku-buku sebegini. Tulisan yang menggunakan bahasa yang mudah dan ringkas. Bait-bait kata yang boleh menyentuh perasan

Saya terfikir... 
mampukan kita memiliki cinta 
sebagai isteri sehebat cinta Aisyah pada Rasuluullah s,a.w.
Sebagai anak sehebat kasih fatimah pada ayahandanya s.a.w
Sebagai sahabat sehebat persahabatan milik Abu Bakar terhadap Rasulullah s.a.w
Sebagai sepupu... boleh kah kita berkorban sebagaimana yang dilakukan oleh Ali karamallahhuwajhah

Namun.. saya sedar.
.kita hanya manusia biasa. Tak semua yang kita inginkan akan kita miliki.
Jadi redha dan bersyukur dengan pemberianNya adalah jalan yang terbaik.

Jangan menyalahkan takdir andai kita miliki apa yang kita inginkan
Jangan salahkan ketentuan andai kita tak pernah berusaha untuk memiliki apa yang kita ingini
Jangan menunging jari andai kita tersungkur kerana kita sudah memilih jalan kita sendiri

Kita yang menetukan segalanya dengan rahmat dan kebijaksanaan Allah.

Berbahagialah dengan cara kita sendiri... kerana Allah sentiasa memberi yang terbaik untuk kita

So...
 Apa jua halangannya... cabarannya... kesukarannya... kepayahannya 
serta kesakitan... 

Hadapilah dengan senyuman.......





GAMBAR SEKADAR HIASAN... SEBAB TAK DE GAMBAR TERBARU KENALAH RECYCLE SEMULA GAMAR2 LAMA





1 comment:

  1. Assalamualaikum

    Terima kasih daripada kami berdua kerana 'bersusah payah' menulis bagi berkongsi petikan buku ini. Semoga Allah rahmati dan memanjangkan deposit amal kita ke bank akhirat.

    ReplyDelete

Halwa telinga