Wednesday, November 4, 2009

Questioan Mark?????




Ketawa dan gembirakan hati.. walau apa jua keadaan yang melanda hati... senyum dan ketawalah.....

Pagi-pagi lai di pejabat pentadbiran kecoh. Typist panggil saya dan tanya " Ada tak ambil surat yang saya kena hantar ke MPM tu?" Saya memang sedia maklum tentang surat urgent tu menidakkan dan bertanya pa yang berlaku sebab petang semalam saya terpaksa buat semula surat tu... untuk dihantar segera.
Apa bila dimaklumkan.. bahawa surat tersebut hilang bersama dengan sampulnya sekali. Saya tanya typist betul ke dia.. letak atas meja... Dia mengiakan dan disokong oleh seorang lagi kerani yang duduk berdekatan. Saya beritahu dia... saya tak hairan kalau harta benda atau surat-menyurat yang berkaitan saya akan hilang kalau tidak disimpan dengan baik-baik. Fail jadual waktu dan keputusan peperiksaan yang 3 inci tu pun boleh hilang dari meja dan bilik saya.. apatah lagi surat yang hanya ditinggalkan begitu saja di meja kerani.
Cuma yang menjadi tanda tanya angkara siapakah itu. Yang begitu risau kalau saya lebih baik daripada orang lain...hahahahhaa.. saya terperasan macamlah saya ni hebat sangat kat sekolah ni. Tanda tanya saya masih tidak hilang.... Tapi saya percaya satu masa... Allah akan tunjukkan pada saya... Allah Maha Kaya... Saya tak menganiaya orang... tapi orang suka aniaya saya dan fitnah dan mengumpat saya. Saya buat rilex aje.. senyum beri salam dan tegur seperti biasa.
Petang semalam lawaknya, apabila ada guru yang allergik dengan muka tak cantik saya ni terbertembung dgn saya di hadapan KFC di bandar.. terus dia hilang selera makan... hahahahahhaa... memang betul agaknya... orang yang selalu sakit hati pada orang lain ...ni. akan kena penyakit hepatitis B ahahahaha. Mana taknya tak de selera makan dan akhirnya tak cukup zat yang diperlukan badan..... teori entah apa-apalah yang saya typekan di sini.
Pengajarannya.. Senyumlah dan ketawalah.... supaya tak kena penyakit hati.....











Khemah-khemah di hadapan rumah ketika majlis perkahwinan sepupu saya.... saja je... nak melihat suasana di kampung apabila ada kenduri...

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga