Wednesday, October 21, 2009

Alangkah sedihnya...hati




Senyumlah...dan ketawalah.... biar hari sentiasa cerah dan ceria sentiasa....... Walau apa pun yang menggangu emosi.. jangan rosakkan emosi anda hari ini .....


Hari ni.. lepas.. aku bergurau pasal aku menari.... my friend show me... kandungan facebook yang menyindir aku and my friend.
Aku rilex aje di depan kawan aku.. sambil2 ketawa.. tapi bila aku balik ke bilik aku.. aku menangis. Aku tak tau seburuk itu kata-kata yang dilemparkan padaku. Apa salah aku sebenarnya. Aku dikatakan berhati busuk... perempuan jahanam.... it's really bad... bila dikatakan orang yang paling berkuasa di sekolah. Agaknya.... dia terlupa .. aku ada ketua... apatah lagi dia bukan di bawah bidang kemanusiaan dan saya tak pernah memerintah atau mengarah dia. Agaknya .. aku ni teruk sangat kot... tapi itu adalah tugas aku. Mengagihkan guru untuk sit in contohnya.. itu pun menyebabkan aku disumpah seranah... menggunakan word yang begitu teruk sekali. Banyak kali aku bermuhasabah diri... aku sedar aku kasar dan selalu menegur kesilapan guru secara umum.. tapi aku hanya sekadar memperbetulkan kesalahan... salahkah... dan kalau aku tegur guru secara peribadi sekalipun.. aku bersikap professional aku tak menyimpan dalam hati... tapi hari ni... aku semakin menyedari.. untuk mengecapi kejayaan dalam kerjaya bukan satu yang mudah. Aku berdoa' Allah akan berikan aku kekuatan untuk menjadi orang yang betul2 berjaya. Tapi one of my friend menasihati aku supaya berhati-hati... buat pendinding daripada perbuatan jahat menggunakan makhluk halus. Insya Allah
Aku teringat hari Isnin yang lepas..bila mana seorang guru tiba2 minta maaf padaku tanpa aku mengetahui puncanya. Rupanya, dia ingatkan aku ada masa dia menyumpah tentang sit in yang ditetapkan padanya... Allah Maha Kuasa... dia tunjukkan siapa yang betul dan siapa yang salah. Aku hanya tersenyum and just said.. it's okey.... tak apa...
Allah maha mengetahui... Tabahlah wahai ati...Jangan tunjukkan diri anda lemah. Dugaan itu hanya sedikit cuma... kawal emosi... yakin pada kebenaran akan terserlah.
Usah dilayan perkara remeh seperti itu... walau menyakitkan mungkin itu adalah penawar di masa depan...cuba memeujuk hati sebenarnya. Walau masih tercalar kelukaan jauh di dasar hati. Senyumlah........

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga