Wednesday, August 12, 2009

Menakutkan...

Hari ni... adalah hari yang saya sibuk dengan masalah pelajar sahaja.... saya tak sempat membuat kerja-kerja selayaknya yang perlu di lakukan. Ada beberapa perkara yang saya lalui hari ni...
  1. Awal pagi my PK Hem dapat panggilan dari JPNS (unit Hem) mengatakan ada budak bertumbuk dalam kelas. Sebenarnya .... sekolah aku aman damai hari ni
  2. Budak jumpa aku pasal masalah peribadi...... tertekan sebenarnya..... tapi bila dia ceritakan... rupanya kes berat... so.... proceed the kes dgn my boss
  3. Tgh aku sibuk urus kes no.2, my student dalam kelas pulak buat hal kerana sampah... yang budak lelaki tau... saya masuk kelas mesti clear ....and clean... so .. dia suruh kawan dia yang prpn ni... buang sampahj. May be cara dia yang tak betul (tau ajelah budak) membuatkan budak prpn ni marah. Jadi Incredible Hulk.. dia balik kerusi kat budak lelaki ... kena tangan... and meja pada seorang lagi budak lelaki yang cuba menenangkan keadaaan. kesian budak ni. Aku bawa dua2 ke pejabat and ambil tindakan displin bersama PK Hem aku. Kesian aku tengok budak lelaki tu menangis.... budak perempuan tu pula masih kuat lagi dan dengan lagak samseng... hahahahha
  4. Lepas tu, masa aku mula buat kerja... trip pula elektik.... semua orang pakat balik awal dan tinggal aku sorang aje.... so aku pun balik jugak... tapi singgah di bilik sakit sebentar... nak jadi cerita pulak.. sorang penghuni asrama kena quarantine.... and penyelia asrama pula bawa budak sakit ke hospital Mukah. aduh... warden yang bertugas hantar budak ke klinik kecil kat oya ni.... so... terlantar lah aku di bilik penyelia asrama.... menjaga budak yang kurantine.... aku pun mula tahan pelajar dari keluar masuk ke bilik ni....
  5. Naik ke pejabat jam 4.30 petang... cari address untuk aku cari bantuan kewangan.... untuk MAKM 2009.... ter rajin pula membantu menjawab telefon. aduh... mak budak lapor anak kena belasah dgn budak kat luar... gate sekolah semasa balik dari sekolah hari ni.... aduh..... so... report dgn my boss.... cuba call my PK hem tapi dia tak de.... so tuunggu esok ajelah nak uruskan budak2 ni.
Sekarang jam dan 730ptg... aku belum jejak rumah lagi.... dari pagi tadi.... aduh mak masih berbaju kerja.... nasib baik still wangi.... and tapi rasa tak selesa sangat2 sebab aku bercuti umum sekarang ni.... huhuhuhuhu.....letihnya mak..... lepas ni aku balik aku... takkan turun semula.... aku nak mandi dann tidur.....

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga