Saturday, August 8, 2009

Angin Perubahan

Sejak seminggu dua ni,,, angin perubahan di tempat kerja semakin terasa.... Guru-guru semakin relax and keadaan pun semakin tak menyenangkan. Hari ni... aku buat2 tak tau bila mana ada guru yang nak bawa murid bermalam di bilik seni... tapi aku tak tau lanjut sebab guru berkenaan tidak memaklumkan langsung pada aku... Ahh,,, biar kan saja.... lagipun apa2 berlaku aku tak nak bertanggungjawab sebab pemakluman tidak diberikan langsung..... so aku boleh lepas tangan le.. Sekarang aku hanya nak jalankan tugas yang diamanahkan pada ku.
seharian aku menjaga budak sakit... setiap hari berulang alik ke hospital hantar budak... sekarang kawan2 aku kata aku jadi everything kat sekolah.. dari menjadi guru...nurse... driver ambulance... lap badan budak sakit sehinggalah ke kerja mencuci muntah budak. Letihnya...tapi aku kena bersabar dan kuatkan semangat
Sekarang ni rasa macam tk apa2bila tengok mudak muntah.... kalau sebelum ni aku antara yang muntah dulu dan kalau orang ramai demam... pastinya aku antara yang memeriahkan... Alhamdulillah... Allah beri kekuatan pada ku untuk bertahan dan tak demam bersama2 murid yang terlalu ramai demam ketika ni....Dah masuk minggu ketiga aku merawat budak sakit.... My penyelia asrama dah nampak tanda2 selema.... Thanks yang teramat banyak untuk penyelia asrama Cik Saemah Bakeri yang banyak membantu tugas ku sebagai Ketua Warden
Malam ni aku hanya berada di rumah sahaja... sebab tak larat sangat2 nak bergerak.... terlalu letih rasanya...apa kerja pun tak jadi.... Tak pelah... malam ni aku nak rehat sepenuhnya supaya esok aku masih berupaya meneruskan perjuangan ku...menjaga budak2 yang demam.... bekerja penuh enthusiasm dan bersemangat... pesanmy ex-boss ku.

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga