Saturday, January 5, 2013

Time for Rest.....

Thanks Allah ... it's friday..... hahahahahha... kata-kata keramat kami masa berada di SMKD suatu ketika dulu... walaupun it's mean nothing... but pada masa tu... tumpuan boleh dibuat pada kerja menyemak... tak de le sibuk nak masuk kelas....

Kena pulak kelas masa tu memang... fix gila babas........... sampai 28 waktu seminggu..... tak termasuk  kelas tambahan... kelas hari sabtu... berkebun pada waktu petang... kokurikulum pada waktu petang... menjerit di padang bermain bola jaring dengan pelajar... buat persediaan mengajar.. solat berjemaah di surau sekolah... mengurus bilik buku teks...  melatih budak untuk  mewakili sekolah.... dan juga program-program sekolah dari masa ke semasa...... hahahahhaha... motif apa menyenaraikan tugas di sini????????????

Memang bila jumaat tiba... rasa heaven sangat,.. walaupun sabtu selalunya memang melepak di sekolah.... kihkihkihkih....

Sekarang saya memang rasa seronok sangat bila tiba friday pertama sesi persekolahan 2013.... Sebabbbbbbbbbbb?????

1. Saya berada di sekolah  bermula cuti sekolah hingga 29 N0vember 2012..
2. Saya konon-konon bercuti bermula 30 November hingga 6 November 2012
3. Saya menghadiri mesyuarat pertama.. berkaitan SPM bermula 7 Novemberr 2012..
4. Balik dari mesyuarat saya kembali ke sekolah semula 11 Disember 2012... selepas melalui perjalanan yang memenatkan pada 10 Disember 2012
5. Dalam masa bertugas di sekolah... saya kena menyiapkan bekalan yang saya bawa dari mesyuartat di Kuching.... dalam masa yang sama membantu persediaan sesi 2013... menyusun atur jadual sekolah....
6. 23 November dah kena fly ke Kuching... menghadiri mesyuarat  di sana dan kembali on Saturday... (yang ni dah saya buat entry kenangan... perjalanan yang menakjubkan.... huhuhuhu)
7. Terus joined Staff Meeting.... keesokan harinya... Warden Meeting.... Isnin dan selasa... registration.... Rabu start sekolah.... dan dalam masa yang sama perlu susun semula jadual waktu sekolah..... entah kali ke berapa dah saya buat,.... hihihihi. Dalam masa yang sama dari masa ke semasa melayan tetamu .. ibu bapa. dan juga mengurus urusan HEM di sekolah...

That why saya rasa exhausted sangat-sangat.... and really need break.

And.. on Friday... non stop juga dari pagi... cari budak... tetamu yang masih x berhenti.. dan  akhirnya.. jam 2.15pm saya nekad untuk balik... ... and balik aje,,..

apa aktiviti saya,..... SLEEPPPPPPPP.............. And.. now saya tak dapat tidur,,, Nak buat kerja malas...

So when i switched on my lappy tengok KTW boleh,.... wahhhhhhhhhh.... seronok... so,.. mood x ada langsung nak kerja...

I started blog walking and facebooking... hihihihihi.... and here i am....

Esok aktivitinya belum pasti lagi,, tapi yang pastinya adalah work party,,,,... sorang2 ajelah.. nak kemas bilik and nak kerah tenaga yang lain untuk mengemas ruang tamu...... kalau larat le..kan...

Okey good luck for my weekend,............. ... Till then.. bye.


No comments:

Post a Comment

Halwa telinga