Thursday, November 15, 2012

Salam Maal Hijrah... 1435H

1 Muharram detik permulaan...
Penghijrahan Nabi dan umat Islam
Dari Kota Mekah ke Kota Madinah..

nanananannananna..... (lupa lirik)

Semua orang sibuk dengan tahun baru Islam kan....
Kalau sebelum ni.. kita tak begitu kisah dengan  new year.. alhamdulillah sejak dua menjak ni kita mula alert dengan kehadiran tahun baru mengikut kalendar hijrah.

Biasanya kita busy New year... lepas orang kristian sambut Krismas... Sekarang dengan kecanggihan teknology dan media massa kita semakin peka dengan  Islam dan ajarannya.

Okey.. back to the topic....

Apa azam anda sempena kehadiran tahun baru ni?????

Azam saya pulak... tak ada sebenarnya... Sama seperti hari-hari sebelum ni... cuuma berharap tahun yang mendatang lebih baik dari tahun ni.

Nak mengharap yang lebih tak berani sebab tau keadaan diri dan kudrat yang ada...

Walau apa pun... thinking to further study next year.. but not sure yet.. tengoklah keadaannya nanti.

Kalau tak dapat further study pun sebolehnya nak meningkatkan kualiti kerja and memastikan tugas saya di sekolah berjalan dengan lebih baik dan lancar pada tahun mendatang....

Berazam untuk menyenangkan hati mak bapak... Insya Allah. Ini yang menjadi keutamaan saya sehingga saya kekal di sini.. walau hati meronta untuk keluar dari tempat ni,,

Percaya dan yakin berbakti pada ibu bapa.. Allah akan memberi ganjaran yang tak terjangka oleh kita. kan....

So.... tak banyak impian saya dalam hidup.... Sungguh tak bermotivasikan....

Huhuhuhu. Insya Allah berjuang selagi ada kudrat dan keizinan Yang Maha Kuasa...........








No comments:

Post a Comment

Halwa telinga