Monday, April 2, 2012

Sabtu.. Konvensyen....???

Sabtu..31.03.2012

Ke Mukah and pergi ke tapak gerai Konvensyen....... Komuniti 1 Malaysia

Memang cukup tak selesa dengan bunyi bising dan keadaan cuaca panas

Tapi ada yang menarik hati saya



 Inspira....
hampir sama saje dengan persona tapi... lampu nya cantik
Tunggu dia semurah persona dulu baru mampu nak beli..
(berangan ajelah dulu...)
huhuhuhu........


 Tak tau nama benda ni.. tapi digunakan untuk menampi beras///???
saya tak pasti apa namanya dalam Bahasa Melanau
hehehhehehe

 Dua tower... di Booth Danawa.
Yang duduk berkaca mata di atas kepala tu adalah cousin
saya yang bekerja di Danawa
Kepala dari baju hijau tu adalah kepala Danish..


 Jgn tanya siapa yang berbaju merah berkacamata di belakang tu
hahahahha.. yang pasti saya and danish nak ambil gambar di celah 
tower tu

 Masih di booth yang sama


 Serius.. saya tak pasti apa kegunaan peralatan seperti yang terdapat dalam gambar di atas
Ia dari Komuniti Iban..

 May be yang ni... model rumah.. hahhaha
jangan ppercaya.. saya tak tanya pun apa gunanya
Yang dalam otak saya adalah
ia untuk  simpan barang..


 Yang ni... adalah contoh pakaian perkahwinan 
yang menggunakan seni tangan yang sungguh halus
Saya tertarik melihat betapa berhati-hatinya orang yang
menjahit(betul ke istilah ni)
untuk menghasilkan  hasil seperti yang ada di baju di atas

 Sesuai dijadikan cenderamata


 Baju kaum.............???
Tak pasti saya.. hehehhee


 Saya suka yang ini... 
cantik..... and yang  penting kat dalam tu ada syiling

 Ni pun sama..


Ini digerai yang menjual barang2 tembikar.

Saya tak tanya berapa harganya

Apa yang saya dapat dekat tapak gerai and booth yang
diadakan disitu....

Tak ada apa..

Yang ada cuma penyesalan sebab ...

Saya terlanjur menukarkan prepaid celcom saya kepada postpaid.
Bayran hanya RM28 sahaja sebulan.

Kononnya lah.... huhuhu

Tapi walau apa pun.... at least i have something to do last saturday 
walaupun dalam keadaan kesihatan yang masih tak okey... hehhe

okey then... 




No comments:

Post a Comment

Halwa telinga