Sunday, April 22, 2012

My Mak... di hospital


Last friday.... actually it's happen since tuesday...

But dek kerana busy dengan tugasan...

Saya tak sempat nak mengikut keadaan mak saya..

Apa yang terjadi..

Mak saya sakit perut.

Ia bermula dari  salah makan... lebih kurang macam food poisoning

then... bila dia berulang alik ke tandas malam tu.. my mak tak

maklumkan kat saya.... cuma pagi tu sebelum saya turun ke sekolah

I found out my mum nampak lemah and pucat and i asked her

What happen???? Baru dia cerita..

So I pesan aje kat my sis untuk membawa mak ke Hospital

Kebetulan petang ada taklimat kehakiman utk MTQ BBahagian Mukah.

So... bila balik ke rumah.. aroun 5pm++

My udak told me that they brought my mak ke Klinik Dr. Wong...

When she keep complaininh with the pain.

Masa tu rasa bersalah sangat... so.. semalaman tak tidur lena...

Kejap2 jenguk my mak kat bilik dia... but early in the morning

she became worst.... so.. hantar ke Hospital Dalat..

Dah sampai kat Dalat baru teringat nak sms... bagitau

sapa2 yang boleh take over my speech..

Nasib baik... friday... so they can speak BM

and no need to prepare.. bagai...

Back to my mak...

Sugar level dia very high..

it's 19.1... so they gave her insulin...

and under observation  for 1 hour..

Saya terus pecut balik and ask my sister to take care of my mak..

Tengahari... balik rumah sekejap...

Tukar baju and terus pecut ke Dalat,,,



and be there.... petang tu pulak.. MA bagitau

that salt contain pulak terlalu rendah....

so bersabar ajelah.... di hospital...

My sis... saya suruh balik rumah tak nak...

nasib baik around 4pm.. my mak nak juga balik rumah...

So.. minta pendapat MA he told me okey... but

kalau keadaan dia... tak berubah... mesti kena

bawa ke emergency dengan segera....

Alhamdulillah....

Lega sangat.... balik rumah... and pastikan my mak

selesa.... and lepas tu...

pecut ke Mukah... untuk beli handset my bapak...

and groceries...

Nasib baik malam tu.. my Eldest and older sisters

sampai... lega sikit.... ada orang yang memasak...

and jaga my mak...

Malam my eldest brother and sister in law  pulak

datang..... masa ni dah rasa lega sangat..

Alhamdulillah..... and hari ni,,, (sabtu..)

keadaan mak kembali tidak okey...

Saya ke Mukah untuk pergi farmasi .. try ubat Farmasi..

and asked my brother untuk bawa mak ke Hospital.

Nasib baik.... tak lama sangat dia di hospital

walaupun paras garam masih belum memuaskan...

At least ada di rumah... so saya tak berasa risau sangat..

Lega.. sebab menjelang malam.. keadaan mak dah semakin baik

Alhamdulillah... syukur...... yang amat.



p/s... dalam mak sakit... sempat lagi bawa my older sis


ke Pesta Kaul... rupa2nya dua-dua orang kakak ku itu


tidak pernah tengok Pesta Kaul... My eldest Sis.. yang jaga mak kat rumah


huhuhu



No comments:

Post a Comment

Halwa telinga