Tuesday, April 24, 2012

gambar sahaja....


Gambar di Pesta Kaul Mukah...

Edit semula post ni...hehehe

Sebahagian gambar yang diambil di Pesta Kaul Mukah.

Ada lagi akan menyusul bila saya mempunyai kesempatan masa
 

Kek   Lapis yang ada kat Booth yang saya tak tahu di mana ..

sebab gambar ni kakak saya yang ambil..


Pasukan Persatuan melanau Kuching yang memenangi pertandingan
tarian@ kebudayaan Malanau kot.
pada Majlis Perasmian Pesta Kaul 2012
Sabtu (21.04.2012)


Perarakan sebelum mengadakan persembahan..

Saya tak tengok sebab... cuaca panas yang amat..


Ni... gerai Komuniti Melanau Daerah Dalat..

Sebab saya orang Dalat ...

Saya suka gambar ni,.

Mengangkut Replika Kapal dalam tarian...


Yang ni saya suka...
Terkejut saya bila mana melihat benda tu .

Seorang anak gadis yang cantik sebenarnya ada di dalam benda di atas tu.

Apa dia benda tu... ntahlah.. saya tak tau..


Persembahan.. 


Penari2 Melanau..
tak tau nak cerita apa sebenarnya tentang tarian melanau ni

Sebab saya failed kalau tiba kat tajuk Melanau and budaya2 yang
diamalkan...

Walaupun i am pure Melanau.


Pentas VIP... Isteri Muda CM pun ada di pentas tu.


My sis ambil kesempatan bergambar dengan penari..


Kuih yang saya aim nak beli.. tapi tak sempat..

Menyesal tak beli awal2 masa pergi hari pertama.




Maaf.. banyak benda saya tak tau dari gambar2 di atas.

Sebab saya sibuk nak tengok apa orang jual...

And sibuk cari makanan... heheheheh


No comments:

Post a Comment

Halwa telinga