Saturday, January 21, 2012

Ikan Tenggiri.. masak asam..

Tengahari tadi.. saya merajinkan diri memasak untuk makan tengahari my parents and anak sedara yang ada kat

rumah. Hasilnya adalah Ikan Tenggiri masak asam berjaya dimasak dengan jayanya. Menggunakan ikan fresh

 from the sea and kunyit hidup fresh from pasu mak saya. hhahahahhaha... lama sungguh rasanya tak

 memasak



Gambar macam tak sedap....lan.. tak menarik langsung. Tapi bila rasa... ehmmmmmmm it's yummy.


Memang kalau ikan tenggiri yang fresh from the sea.. memang sedap dan berkhasiat di masak macam ni.

Actually tak le macam masam asam dekat semenanjung... yang ni simple je... Masak baling2.

Ikan rebus dengan asam paya and garam.... bila dah mendidih.. masukkan bawang merah, putih , serai dan halia.

Biar seketika... dah ready untuk dimakan... makan masa panas-panas memang sedap.

Hahahahhaha.. macamlah semua orang sama selerakan. Tapi my parent punya selera memang boleh masuklah.

Ada seorang insan yang suka bila saya masak tenggiri macam ni. Tak taulah... dia betul2 suka atau sekadar nak ambil hati saya saja. Tapi bila tengok dia makan, memang nampak betul2 suka... Tapi tau dia memang tak baca pun blog buruk saya ni.. siapa lah diri inikan..... huhuhuhu... sabar ajelah duhai ati...

Apa-apa pun saya memang tak suka memasak... tapi tak le sampai tak tau memasak.

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga