Saturday, July 9, 2011

Di sekolah di hari Sabtu

Hari sabtu ini merupakan sabtu yang ke tiga.. warga SMK Oya turun ke sekolah pada hari Sabtu.


Next week kena pulak turun untuk program Remaja Harapan.... Pejabat Kecil Daerah Bagi Duit... tapi yang menjalankan adalah guru-guru sekolah... Alhamdulillah juga lah orang bagi duit.. tapi yang tak sedap.. bila memaksa menyediakan audience untuk program mereka di luar sana pada hari ahad yang berikutnya.

Kesian kat murid dan guru yang sudah letih selepas Kejohanan Olahraga sekolah hari sebelumnya.


Memang rasa nak marah saja... dibuatnya. Sebenarnya...  untuk menarik audience untuk program yang ada unsur hiburan bukannya payah.. cuma mereka yang tak nak saja berusaha ke arah itu,  Memang sakit hati bila  orang tidak memahami keadaan orang lain.

End of the day ... mereka yang dapat nama... and sekolah pula akan pening kepala kalau murid tidak  terkontrol di luar sana. Dahlah nak kena kontrol ketika berjalan kaki ke atau balik dari dewan.... yang agak jauh tu. Tak fahamlah... perlulah kita menurut agenda orang lain sedangkan ia menyusahkan pihak kita di akhirnya nanti.

Saya nekad... untuk  buat dek..kalau pengetua tak minitkan arahan kepada saya,.... Sebab.. saya yang menurut perintah. kalau mereka nak mengungkit sekali pun... saya mengungkit  juga..ke mana mereka pergi  ketika SMK Oya dalam kesusahan masa ketiadaaan air.......................


hhahahahah

M

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga