Thursday, April 14, 2011

Otak penat.........

Saya merasa diri saya begitu cepat tua.  Sekarang ni saya tengah belajar untuk menyesuaikan diri dengan tugas baru
Alhamdulillah sekarang ni saya dah boleh melihat  sedikit demi sedikit bidang tugas saya.

Saya juga mula belajar bagaimana nak menjalankan tugas yang diamanahkan.

Tapi bila saya balik rumah.... Saya menjadi begitu letih sekali. Saya merasa tidak berdaya untuk melakukan sebarang kerja pejabat.  Malam menjelang jam 9.30 malam saya tak mampu untuk berjaga lagi.

Tapi alhamdulillah... bila saya tidur awal.. saya dapat bangun awal juga. Menjelang 4 pagi saya dah boleh bangun  dan menunaikan kewajipan yang  sering saya tinggalkan sebelum ini.  Saya cuba untuk menjadikan ia satu cara terapi untuk melepaskan kepenatan otak dan tekanan ketika menghadapi tugasan di pejabat.

Tapi saya masih merindui bilik lama saya.....  Dan saya juga merindui tugas lama saya.

Naik pangkat???????  hahahahhaha tak de maknanya.. Gaji saya tidak berubah pun. Kalau naik satu tangga tak pe lah juga. Ini... naik pagkat dengan gaji yang sama dan tetapi kerja dan tekanannya semakin berlipat ganda................


Ia tak bermakna apa-apa kan............... Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......

Saya masih belum dapat menerima sepenuhnya. Tapi Saya mesti memujuk hati and try to do my best. Doa'kan yang terbaik untuk saya.....


Agaknya dalam kepala saya tengah berserabut macam ni............

Atau adakah saya jadi begini ????




Harap-harap tidaklah...

 saya nak jadi orang yang tenang dalam apa jua keadaan...



So... i can smile like this...

 Boleh ke?????


Atau ketawa seperti................... Mesti bahagiakan.. sejak dua menjak ni... tak merasa lagi ketawa seperti ini....



No comments:

Post a Comment

Halwa telinga