Wednesday, August 11, 2010

Makanan pada Hari Sabtu (7 Ogos 2010)


Hari ni hari Sukan Sekolah. Setelah berpenat lelah menyiapkan markah kerja kursus… hari ni.. berpenat lelah pulak.. macam dia yang lari (hehehehe). Penat hari ini kerana… membantu menyibuk di mana2 ruang yang boleh. Tapi yang pastinya…. Bukan di tengah padang. Yang pastinya … jugak berada di bawah khemah… bermain2 dengan anak kecil ustaz.
Hari ni tak nak cerita pasal aktiviti.. tapi nak tunjuk makanan yang saya makan dari hari sabtu hingga semalam .. bila kawan saya dari Kuching dating dan saya bawa ke Selera Hujung Kampung… Puasa2 ni kalau tengok gambar makanan semangat sikit.. sebelum terlupa…. Selamat berpuasa





 Menu di Mya's Cafe.... Thanks Gen








 Makanan pada hari sabtu  

 Hahahhaha... Gambar terbalik. Jadi jangan betulkan mata anda

Bakul buah yang belum siap.... semua bahan utk decorate adalah recycle kecuali bunga dan bakul sahaja

Apa jadi dgn kertina ini.....................








Menu di Mya's CafĂ©… yang saya nikmati hasil belanja Genevie…. Yummy… Thanks gen.. lain kali belanja lagi. Pertama kali saya sampai sini sebenarnya.


Di bawah ni pulak adalah makanan yang saya nikmati sehari seblum puasa iaitu Hari selasa 10 Ogos 2010. Entertain kawan saya yang buat observation ke atas studentnya di Balingian. So... kebetulan ada urusan di Mukah... saya jumpa dia and bawak dia jalan2.. naik kereta. Memang tak jejak tanah sampai ke dalat kecuali naik kejap ke rumah saya. Lepas tu  pergi ke Selera Hujung Kampung menikmati Seafood.. Puasa2 ni buat entry ni... rasa lapar pulak perut.



 Cucur Payak yang terpaksa bungkus bawa balik sebab tangki dah overload

 Kawan saya Kak Hajjah Noraini haji Omar (Pensyarah di IPG Tun Abdul Razak, Samarahan) menikmati makanan laut dengan begitu berselera.
 Umai dan sayur kacang buncis goreng telur

 Ketam kicap dan sayur kacang buncis goreng telur


.Order Tomyam.. Tapi yang muncul seefood asam pedas... Nasib baik  rasanya okey







 
Sehari sebelum ramadhan……. Memang makan betul2 hehehhe. Kepada yang berpuasa......... Selamat berpuasa dan ambillah kesempatan di bulan penuh berkat ini untuk membuat amal kebaikan......

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga