Thursday, August 12, 2010

Ikan ....

Hari ahad yang lepas, ada seekor ikan di dalam baldi yang diletakkan di belakang rumah. Tanya kat mak ikan apa... dia kata ikan talapia... aikkkkk macam ikan yang orang masak lemak tempoyak ke semananjung aje. Tapi kan ... ikan ni nampak cantik aje........... So aktiviti saya hari Ahad yang lepas adalah membasuh akuarium cabuk saya... Lepas akuarium dibersihkan... maka bersinar kembalilah ikan dan udang yang ada dalam akuarium tu.... and  hari ahad ini ahlinya bertambah.
Masa mula-mula saya masukkan ikan besar tu.. ikan kecil ketakutan.. dia berenang ke sana ke mari seolah-olah nak melarikan diri. So.. saya biarkan saja... tapi keesokan hari nya... dia dah geng dah dengan ikan besar itu. Rupa2nya ikan pun ada sesi suai kenal jugakkan............
So, sekarang ni... ikan adalah penghibur di kala hati resah dan gulana.

Muka tuan punya ikan...............

 Kilatan dari flash telephone yang menjadi camera saya...

 Ikan ini sedang berfikir... kenapalah dia ditangkap dan diletakkan dalam ruang yang menyekat kebebasannya.
Sungguh kejam tuan punya ikan ini Takda sifat ihsan terhadap binatang langsung

 Masih berfikir lagi...

Udang..... ada dua ekor. Maaf gambar kurang berkualiti sebab saya guna handphone. and saya tak reti ambil gambar pun.....

 Udang ni masih nak enterframe.. Di ambil jam 5am......

Juga diambil awal pagi... rupanya udang saya lebih aktif pada waktu subuh. Saya ada dua ekor udang hasil tangkapan ayahanda tercinta
 Untuk menangkap ikan apabila aktiviti mencuci akuarium

 Anti chlorine

Makanan ikan saya yang tinggal sikit saja...... gara dibuang di lantai


No comments:

Post a Comment

Halwa telinga