Monday, July 27, 2009

Isnin.... Terimalah kenyataan ini.

Agak pahit untuk dimulakan pada Isnin 27 Julai 2009. Aku ke dewan makan terlebih dahulu sebelum melaksanakan tugas harian ku sebagai pembuka pejabat. 6 23 pagi aku masih berdiri di luar dewan makan... entah macam mana mata ku... tetiba saja melihat ke arah kereta yang masuk ke kawasan letak kereta..... Bila ku amati... ohhh... my new boss dah datang.... dia tunggu agak lama... baru aku teringat ... pastinya dia menanti pintu pejabat di buka... aku buat baring corner dari dewan makan ke pejabat and dah beberapa orang staff sekolah aku menanti.. hehehehe..
Aku selesai punch -in baru my new boss sampai di pejabat... so esok aku mesti bergerak lebih awal. Hari ni semuanya berjalan seperti biasa.... cuma agak janggal dengan boss baru yang mula bertugas hari ni. Aku cuba menerima kehadirannya.. walaupun hati aku sedih dengan perpindahan boss lama ku yang baik hati dan penuh pemahaman. Kawan aku lagi le.. dia kata nak minta cuti.... Aku bagitau,.... not so easy my dear.... hahahahha
Petangnya.. aku dan kawan aku pun mula buat projek kami iaitu... main masak-masak dan makan-makan.... mula-mula nak buat kat rumah aku saja tapi... mengenangkan rumah aku tak de peralatan... so aku cadang guna bilik masakan sekolah... so hasilnya..... udang bakar,... ikan kukus.... linut.... sayur pucuk labu.. umai... sambal tiga jenis....

Tapi semua tu lupa nak ambil gambar kecuali udang bakar saja.... dah habis makan baru teringat..... yang lawaknya... nasi langsung disentuh..... buat penat aje masak... Tapi aku puas hati sebab my boss like it... and sekali lagi skill memasak aku yang tak seberapa berjaya menghasilkan sesuatu yang menyelerakan.... hehehehe

Tapi hati ku tetap sedih,.... my boss tetap mengatakan walau dimana saja dia berada.... LHDN dia.. tetap kami yang akan selesaikan untuknya.... boss aku seperti biasa tetap cool and boleh lagi buat lawak... tapi aku tahan ajelah perasaan.... Itulah hakikatnya.... bertemu dan berpisah adalah perkara biasa dalam kehidupan. AKu mengharapkan aku dapat berkerja dengan baik di bawah my new boss... dan aku akan ingat kata-kata boss ku ini.... Siapa pun ketua kita.... kita terima dan patuh arahannya....

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga