Monday, June 15, 2009

Hari Yang Sibuk

Hari pertama kembali ke sekolah...... agak sibuk dengan urusan-urusan yang tak terjangka. Seperti biasa kelas dilalui dengan tenang. Tugas-tugas diagihkan dengan sebaiknya. Dan yang pasti guru-guru lain yang terlibat bersedia untuk menerima satu lagi cabaran di penggal baru persekolahan.
Hari ini juga hari pertama menjalankan tugas sebagai ketua Warden.... Mampukah aku?.... Insya Allah perempuan tak boleh lemah... Selagi ada semangat... pasti berjaya menempuhi cubaan. Pertambahan tugas ini menyebabkan aku banyak berfikir untuk menambahbaikan pengurusan asrama dan memastikan aku dan warden-warden serta yang paling penting sekolah tidak terjebak untuk kali yang kedua dalam insiden yang menyesakkan minda last february. Cukup lah sekali.
Hari ini juga aku mula mendidik menjadi orang yang sentiasa bersedia menerima cabaran walau perit bagaimana sekalipun. Bersedia minda untuk menerima tugasan-tugasan yang mencabar minda dan bertindak dengan tepat mengikut masa dan keadaan. Semakin dewasakah aku???? dah tua pun... hehehehehe....
Walau apa pun aku tetap rindukan seseorang..... adakah ruang dan peluang untuk aku terus merindu....... My friend said... cipta ruang dan peluang untuk menjadikan anak didik cemerlang terus cemerlang ada la.......

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga