Monday, August 5, 2013

Krisis Batuk...

Wow.... tajuk tak ingat


Tapi ya lah.... itulah yang saya hadapi .

Sampai rasa semput. 

Since balik rumah last friday

saya dah rasa macam tak selesa yang amat. 

Batuk non stop ditambah lagi dengan selsema dan demam



Ubat berkodi dah makan.

Dah standby inhaler... takut tersemput pula kan...

But.. semalam... tak tahan terpaksa buka puasa juga.


So... teringat apa yang mengubat batuk saya last time...

Yes......... madu dan lemon.

Dalam air suam... alhamdulillah...

Tak delah  baik sekali gus kan... minum terus baik.... yelek....

tapi memang berkurang banyak batuk saya.

Dua hari yang lepas... nak basuh pinggan mangkuk pun saya tak larat.

Tapi sahur tadi saya memasak....  for the first time..

tengok my father and sis makan bertambah pulak.

Perasan masak sedaplah tu...

Sedangkan cuma bakar ikan separa masin yang amat yummy....

and then... masak nasi... plus buat air panas and

panaskan terung masakag udak yang amat gorgeous rasanya.

and sebelum tiba waktu imsyak... saya minum lagi 

madu plus lemon... tapi upgrade sikit...

masuk dalam air teh.


Alhamdulillah.............

So sapa-sapa yang ada masalah dengan batuk yang berpanjangan...

siap package.. gatal tekak and suara tak berapa nak ada...

bolehlah try..... mana tau mujarab juga kat korang ya...

Okey... selamat hari raya.... tapi kena tamatkan puasa dulu....




No comments:

Post a Comment

Halwa telinga