Sunday, September 23, 2012

Sick.... Again and again


Assalamualaikum...

Ntah apa-apa punya title kan.  Tapi tulah yang berlaku pada daku ini.

Since three weeks ago... dah dua kali ambil mc.

Kali kedua last thursday. Bila hari Rabu suara dah tak berapa nak ada..

and minta tolong PK Pentadbiran bercakap on behalf of me in the morning assembly,

Then hari Rabu tu memang dah longlailah rasanya,,,, balik around 3pm...

Sampai rumah memang dah tak bangun2 pun. Tak larat.

Tak tidur jugak... just terbaring macam tu aje... badan terasa lemah yang amat....

Masa tu memang my parent tak tau lagi daya demam teruk... sebelah malam bila saya tak

keluar-keluar bilik.. baru mak sedar yang saya demam. Kebetulan my parent baru balik from Kuching

after visiting  my sisters and brother their.

Hari Khamis memang longlai  juga,, non stop  coughing... and saya ke hospital.

Next selasa petang kena pergi jumpa doktor sebelah petang... kena pergi sebelah petang sebab dah tinggal

sekolah banyak kali.... kesian kat budak2 tu.

tapi masa check hari tu okey aje.... tak de apa, The MA refer saya pada Dr sebab dalam tiga minggu ni

tak sembuh2 lagi demam and ditambah dengan last thursday hidung saya berdarah di awal pagi.

Terpaksa lah bongkar semula sejarah lama...  that why kena pergi semula ptg selasa. Sebab saya tak nak dr.

lelaki yang check saya,.... hehehehhe. Harap2 this tuesday afternoon Dr. perempuan tu ada lah ya....

Tulah masalah kat luar bandar ni.. payah betul nak dapat jumpa dr....

Tapi nak buat cam mana...


Macam tak caya aje.. saya terbaring 3 hari.. tak berdaya nak buat apa pun.

Hari sabtu saya kuatkan hati juga untuk bangun and tukar bendspread saya. Dah pakaai seminggu...

 kena pulak masa demam macam ni.. tak leh pakai lama-lama... Biasa tukar dua minggu or seminggu

setengah sekali. Tapi kalau masa selalu sakit macam ni kena tukar selalulah.... Alhamdulillah

Dapat cuci bedspread and comforter sekali.

And saya terasa dek kerana demam yang berterusan ini berat saya dah  semakin meringan... tak le ringan

mana pun. but atleast dah sampai 59. Imagine betapa gemuknya saya sebelum ni.. with 65 to 67 kg,

Itulah rahmatnya... harap2 lepas ni tak le menaik lagi ke 60kg... penat den... demam-demam sebab nak

turunkan berat badan. huhuhuhu.

My auntie pun dah cakap badan saya kurang cute dah sikit... sikit aje pun... Tapi Insya Allah lepas ni nak

mengurangkan lagi.... heheheh... Jgn marah yea.. cik abang..... hehehe


p/s... my dear... sorry tak dpt reply msg sebab.. credit habis.. tak larat nak pergi pasar nak beli reload coupon tu. Insya Allah esok or selasa nanti saya larat saya gi beli reload coupon tu ye.  



No comments:

Post a Comment

Halwa telinga