Saturday, August 25, 2012

1 Syawal...... bersamaan 19.08.2012


Alhamdulillah hari ni dah hari kelima syawal. Rumah yang riuh rendah dah mula sunyi balik…. Waaaaa…
Tak suka sungguh bila menghadapi masa-masa seperti ini. Saya dah mula rindu balik pada my sisters and brothers serta anak-anak sedara.
Apa istimewanya raya ni?????

Nothing… macam raya-raya yang lepas juga. Kemeriahan agak berkurangan kerana  raya pertama dua-dua kakanda tak balik.

And… saya and my parents balik dari sibu petang 29 Ramadhan. U can imagine????? How’s kelam kabutnya saya membuat apa2 yang perlu.
Nasib baik ruang tamu dah dibersihkan dan langsir yang berwarna pink… (huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa) dah tergantung seminggu awal.

Menu kami di hari lebaran…
1.            Ayam masak merah
2.           Ayam kari
3.           Daging lembu kari
4.           Ayam rending
5.           Kuih-muih
6.           Biskut
7.           Kacang-kacang
8.           Steamboat.
9.           Jambu batu and anggur
10.        Lemang, ketupat and kelupis beras merah

Tahun ni kami buat steamboat (ntah macam mana ejaan…. Biar pi lah kan). Secara kebetulan saya membeli  kuali tefal yang tak melekat itu… hahahah
(hadiah untuk diri sendiri sebenarnya)… so boleh guna utk daging… so cepat sikitlah  and kami guna dua dapur kecil yang memang dah sedia ada di rumah.

Malas nak citer banyak…. Nanti line dah okey aku buat gambar kat sini...


Pengumuman.. Kampung saya dah ada WIFI kampong. Lepas ni nak cari reuters(betul ke nama benda ni?)  nak tarik line supaya lebih laju... and dengar khabar boleh guna start isnin ni.. SO petang isnin (27.08.2012) nanti nak  gi Mukah nak cari benda tulah.... atau ada yang nak sponsor?  Isnin pagi nak selidik dulu dengan pakar yang ada di sekolah,,... hehehehehe. Alhamdulillah





No comments:

Post a Comment

Halwa telinga