Saturday, May 5, 2012

Ntry Merapu...

Assalamualaikum....

I am back.... Sorrylah kekangan kerja membataskan usaha untuk  mengupdatekan diri sendiri di sini.
Selesai urusan di Pejabat Kastam.. Kami melalui lorong gelap (sebab Sibu airport dalam proses renovation secara besar-besaran) menuju ke tingkat atas. And melepak awal di dalam departure hall. Penuh confident aje cakap.. okey kita boleh rehat dekat sini tak sampai pun half an hour. But my friend  said that we have another 1 hour.... 

What biar betul??????????????   Rupanya tanpa hamba sedari... flght kami delayed....

But ... have u any choice memang trademark airasia kan... kalau kita lambat kita kena tanggung akibat kena tinggal atau kena bayar tambang lagi walaupun flight masih terangak kat situ.. tapi kalau dia lambat... we have to accept it...

So.... Bersabar ajelah.... saya duduk di belakang kawan2 saya.. so offcourse tak dapat turut serta dalam sesi mengarut... so.. saya tarik kerusi panjang tu..... hahahahha.. ada dua orang mat saleh.. pelik aje tengok perbuatan saya yang merosakkan suasana dan susun atur kerusi kat hall tu.. heheheh.. but... Do i care???  Off courselah the answer is no....................

Bila sampai masanya.... kami kena naik flight... kena duduk kat emergency sit and my friend Genevie.. nun menjadi jaga di pintu belakang.....

Try jugak nak bawak2 di ke dapan.. tapi langsung tak kelihatan. Bila tanya kat stewarder... dia kata... tak boleh tukar walaupun kosong............ sebab kerusi bertanda merah.... apalah.......... bukan kita book pun kerusi tu,.....

So...  Terpaksalah... kawan saya dok sorang kat belakang... saya and kertina... buat lawak bodoh... tapi saya dah tak ingat dah apa benda yang kami buat... heheheheh.. Lupa ingatan dah.... 

Sampai KL..... ambik ticket bus ke KL Central.. dah dapat ticket and semua harta benda... kami keluar dari arrival hall. and menuju ke tempat bus... and confident aje saya bawa kawan2 saya tu naik bas sky bus.. dah naik bus baru tau kami salah bus.... Ini akibat daripada setiap kali sebelum ni.... saya memang naik sky bus.....huhuhuhu) so Bergerak to another bus terminal... tunggu lama jugaklah kat sana.... Dia kata kat saya every 15 minutes...... tapi tak muncul2 jugak. Pengajarannya...... Lain kali make sure beli ticket bus sky bus... sebab bus dia memang sentiasa ada....

Dah sampai KL Central terus ke hotel naik cab. Nasib baik masih ada cab yang nak mengangkut kami ke sana dalam keadaan jalan banyak yang ditutup. ALhamdulillah dipermudahkan perjalanan kami. And malam tu kami dinner di SOGO dengan nasi ayam and Yong Tau Fu.... Kenyang jugaklah sebelum tidur keletihan....

Tapi malam tu saya terjaga banyak kali...... sebab...????? eentah.......

Okey stop here... Next time sambung lagi... kalau saya rajin lah yea........ hehehehehehhe

Bye....


No comments:

Post a Comment

Halwa telinga