Saturday, April 14, 2012

Menjelajah... di alam maya


Title memang tak ingat dunia....

bukan saya ke angkasa atau ke awan biru...

hehehehhehehe... hanya sekadar surfing and blogging

Di antara  yang menjadi terjahan saya adalah...

Off course Kak Yati  penulis prolifik yang saya ikuti novel2nya sejak dari novel yang pertama.  Boleh dikatakan semua hasil perahan idea beliau ada saya miliki... tetapi offcourse ada yang berjalan sama ada di rumah my sisters or...  masih dalam simpanan my Mr, X. Blog Kak Yati  memang best.. and jangan tak caya... ada juga muka tak lengkap ni ka blog dia..hehehehe.

Then blog  Peej Burhan tak pernah kenal dia.. but suka mendengar cerita.. oppssssss.. membaca  perjalanan hidup yang santai. Dan bagi saya  walaupun agak berbeza way of life... tetapi... saya melihat  dia      dari aspek yang lain. Mungkin orang agak pelik bila saya sentiasa mengikuti...  tapi... banyak yang saya   oleh saya fikir and ambil iktibar dari gaya santai penceritaan dia... Cuma.. satu... saya tak boleh nak bayangkan how.. dia  prepare for her weeding, nampak macam semput aje...

Selain Peej Burhan... saya juga membaca blog Jejariruncing. Saya  mula membaca blog ni sejak berita putus tunang tersebar luas... (kepoh jugak ustazah ni kan... hehehe). Sebab asyik dengar cerita pasal apek aje... so saya menggoogle and terjumpalah  blog ni. Satu perkara yang ingin saya tau sebenarnya adalah.. bagaimana dia bangkit.. sebab saya rasa it's really hurt...  Saya yang ditinggalkan dua bulan before majlis merasai peritnya walau yang mengetahui sekadar kaum keluarga.. Tapi cik jejari runcing.. rasanya bukan sekadar satu Malaysia yang tau.. tetapi menjangkau  negara  jiran2 terdekat juga... And then, saya dapati dia lebih bersemangat dan begitu kuat... menempuh dugaan.. Betul agaknya bila orang katakan.. bila kita melihat sesuatu tragedi itu dari aspek positif... Insya Allah, Allah akan membuka  lebih banyak sinar dan cahaya untuk kita.. cuma kita lambat untuk mengetahuinya...

Blog.. yatieychomeyl  juga saya suka... sebab  kisah perjalanan... about  pendidikan awal kanak2... abaout life.. and tak lupa tazkirah2 dan peringatan juga sering diselitkan . Dalam sibuk mengejar PhD. masih sempat lagi berkongsi pengalaman dan ilmu untuk kita.  Saya mmembayangkan... kalau saya berada di tempat dia.. sure saya tak mampu untuk belajar. Tanpa commitment keluarga ini pun saya rasa semakin berat untuk meneruskan pelajaran saya... hasrat yang sering tertangguh kerana bebanan tugas... menyebabkan semangat yang membara satu ketika dulu... semakin hari semakin malap. Saya harap dengan mengikuti cerita dan pengalaman dia... saya takkan lupa  akan cita2 saya tapi mampu ke?????

Actually banyak lagi blog yang saya lawati termasuklah.. blog2 yang berkaitan dengan cake and masakan
Bukan kerana suka memasak... tetapi suka tengok makanan...,, Hehehehhe. Harap2 tuan punya blog tak tau  saya merapu pasal blog dia orang kat sini.... Just for fun.....

Have to stop now.... exam paper belum diset lagi.....

Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...................  Help

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga