Monday, September 26, 2011

Cuba jadi lebih positif

Setiap hari sebelum ke sekolah… apa  yang sering berlaku adalah… termenung
(kecuali bila dah terlewat)
Kenapa termenung????
Sebabnya …. Setiap hari saya berfikir… apa yang bakal saya lalui hari ini?
Apa lagi perangai anak murid hari ini?
Siapa parents yang akan datang jumpa saya hari ini?
Apa masalah yang akan saya hadapi hari ini?
Banyak lagi permasalahan yang difikirkan muncul dalam minda dan dibenak saya..
Semuanya melemahkan semangat saya untuk ke sekolah.
Di tambah lagi dengan keadaan my mum… yang seolah tak mengizinkan saya untuk ke sekolah.
Soalan standard setiap hari… pukul  berapa nak balik????
Memang semuanya menyebabkan saya rasa agak tertekan dengan keadaan.
Macam mana harus saya hadapi semua ini setiap hari???
Saya perlu memotivasikan diri…
Saya perlu lebih positif…..
Dan…… banyak lagi perkara yang saya perlu lakukan bagi menghadapi tekanan seperti ini.
Tapi motivasi yang paling tinggi adalah…. Nak kumpul duit nak ke Qatar…
dan kalau diberi keizinan Allah terus ke Mekah untuk menunaikan umrah…..
So… saya mesti lebih kuat dan mesti lebih positif…..
Insya Allah… mac or Jun 2012 saya ingin merealisasikan hadiah untuk diri sendiri…
Doa’kanlah saya…… agar saya boleh terus bekerja dengan penuh semangat
Dan melaksanakan amanah sejajar dengan  tuntutan amanah…


No comments:

Post a Comment

Halwa telinga