Wednesday, June 8, 2011

Answer Scripts

Kertas jawapan pelajar form five velum habis semak walau satu kertas pun. Rasa tak bermaya aje nak habiskan semakan kali ni. Nasib baik paper tingkatan tiga saya dah selesaikan. Mood saya.,.... nak menyemak kali ni... memang tunggang langgang

sebabnya... cara menjawab amat-amat tidak memuaskan hati saya, So.. buka sekolah ni sebaik menghabiskan dua tajuk lagi... kerja keras untuk membetulkan kesilapan dan memantapkan ingatan student saya terhadap fakta dan cara menjawab yang membolehkan mereka mendapat markah penuh. Bukan sekadar menjawab tanpa memberi impak yang baik pada  keputusan SPM mereka nanti.

Tahun 2011.. rasany agak berat bagi saya... tapi saya belum berputus asa. Cuma satu perbezaan yang ketara pada saya tahun ini adalah... mood menyemak saya jatuh merundum... teramat teruk sejak saya tidak mengajar kelas-kelas yang lemah.

Apa sudah jadi..... i have to raise up my spirit.... Make sure..keputusan tahun ini lebih baik dari tahun lepas... Kalau tahun lepas 34/39 dapat A. Tahun sepatutnya 36/40. yakin bolehkan ati......

and untuk SPM mesti dapat yang lebih baik.. tahun lepas dapat 22/35 dapat A... tahun ni mesti dapat 27/30. Mampu ke Ati....................

walau apa pun...... usaha dulu... selepas keluar result baru boleh berputus asa kalau tak tercapai....


Ingin memiliki keyakinan seperti semut.....


Ingin senyum semanis ini..... hehehhehe... so cute (yang pastinya kalau saya senyum sure tak le secute ini)


Walau terkadang saya jadi segarang dan seteruk ini....


Tapi... apayang saya mahukan adalah yang terbaik dari pelajar saya....


bILA KEPUTUSAN KELUAR MEREKA AKAN SENYUM SECANTIK SENYUMAN WANITA INI.

bIARLAH..... untuk saya tak ada apa-apa .. cuma satu kepuasan dalam kerjaya.....

Moga anak-anak didik ini akan terus berpegang kepada ajaran islam... dan memberi saham  untuk bekalan buat saya ke akhirat kelak.

Kenapa saya berkata seperti di atas..

Sebab hadith Rasulullah ada menyebut bahawa.. apabila terpisah nyawa dari badan.. maka terputuslah manusia dari perkara dunia kecuali tiga perkara  :
a.  Doa' anak yang soleh
b.  Amal Jariah
c.  Ilmu yang dimanfaatkkan...

So faham sendirikan kenapa saya perlu memberi didikan yang terbaik kepada anak2 didik... Saya hanya mengharap mereka untuk kehidupan saya di alam kubur nanti........ Insya Allah.



Hehehehhehehe



No comments:

Post a Comment

Halwa telinga