Wednesday, April 6, 2011

Hari Pertama

4.04.2011 
Hari pertama di bilik…. Itu. Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa….. rasa nak menangis. Tapi tahan sajalah.  Sebenarnya… minggu lepas sekejap2 dah duduk di bilik itu untuk menyelesaikan beberapa urusan.  Tapi minggu ni terpaksa full time. Sebabnya.. kena selesaikan beberapa urusan….

Saya masih rindukan bilik lama………. (sebenarnya hari ni baru perasan.. kain sembahyang  @ telekung masih tertinggal di bilik lama………)  Alasan untuk kembali ke bilik itu.

Tugas baru………… aduhhhhhhhhh.. saya budak baru belajar betullah saya ni… Tak tau nak buat apa… semuanya kena refer pada orang lain.  Rasa macam slow aje saya menghadapi  dan belajar benda baru kali ni.  Balik rumah saya jadi keletihan dan tak larat nak buat apa-apa.  Nak tengok saya lepak depan lappy .. blog walking, layan FB, games or so on.. I am sorry… I don’t have energy… after 10pm biasanya saya dah tidur…. Letih teramat rasanya. Lebih letih daripada menjadi KB kemanusiaan dengan jadual 24 periods seminggu. Memang kalau ikutkan rasa hati,,.. saya rrasa macam tak mampu saja.. tapi fikir balik.. Sampai bila…. So.. buat ajelah… 
Perasaan saya… hanya Allah sahaja yang tau… but try to be cool…. Selalu pujuk hati sendiri.. saya boleh lakukan. Sekarang dah tak de tempat mengadu… so..  semuanya saya kena hadapi sendiri. All the stress… I have to absorb it my self….  What else that I can do… terimalah seadanya. Memang itu takdir yang di tentukan….

Doakan.. saya mampu melakukan yang terbaik utk tugas baru ini. Doa’kan saya tidak menghadapi dugaan dengan tugasan ini…. Doa;’kan yang terbaik untuk saya melaluinya dan belajar melaksanakan tugas ini dengan berkesan…………………



No comments:

Post a Comment

Halwa telinga