Sunday, February 20, 2011

Motivasi diri

Gambar ini tiada kaitan denga tajuk di atas...... Cuma terjumpa dalam Lappy saya...
Semasa Majlis Ramah Tamah Aidilfitri 2006


 Bersama James and  cikgu ... tak ingat dah nama dia.. sebab sekejap sangat kat SMK Oya

Bersama my ex-schoolmate and ex-classmate (TAWARAN GANI) and kebetulan bertugas bersama di SMK Oya sebelum dia dipindahkan ke SMK Batang Igan sebagai PK HEM......dan kebetulan yang kedua pulak.. kami mengguna pakaian warna sedondon pulak..


Setiap kali saya rasa down yang teramat.. apa yang saya lakukan. Selain dari mengadu pada Allah ta'ala.... Saya selalu menerima kata-kata semangat dari sorang sahabat.  and kata-kata itu sering saya bawa untuk panduan dan kekuatan diri...

My Friend said  :




THE WINNING HORSE DOESN'T KNOW WHY IT RUNS IN THE RACE
BUT IT KNOWS  IT RUNS FASTER BECAUSE OF THE BEATS AND PAIN
THE LARGER YOU PAINS ARE, THE STRONGER YOU BECOME...
LIFE IS A RACE, ALLAH IS YOUR RIDER, THE HARDER ALLAH BEATS YOU,
THE STRONGER HE MAKES YOU TO BE WHO ARE U...
SO DON'T BE STRESSED.. BE A WINNING HORSE

LIFE IS SOMETIMES DIFFICUL BUT ALWAYS POSSIBLE


May be  bagi ornag lain ia tak bermakna... tapi dari words di atas saya semakin redha dengan setiap dugaan dan ujian. Saya terima ia sebagai dugaan dan saya perlu bijak menangani stress dan berusaha mengatasi apa jua masalah yang timbul.

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga