Saturday, May 15, 2010

Pening... Elektricity Tak de

Hari ni selepas selesai majlis gotong royong... (ye ke saya bergotong royong... sebab hari ni saya bergotong royong mengambil makanan yang ditempah untuk makanan ibu bapa dan guru di Mukah) saya makan di Bilik Guru Kanan,,,... sempat le membuat makanan tradisional kita orang... and menyampaikan hajat seorang rakan sekerja yang teringin untuk makan linut dan umai. Riuh juga le dia orang membuat linut... yang hampir2 tak menjadi.. dah lah dua orang yang membeli tu..kedekut.. beli seketul saja.....hehehhee
Balik rumah.. sebab nak ambil blender... Blender di bilik ert dah rosak semuanya... So balik rumah ... singgah rumah my aunty untuk pinjam blender... sempat le menyambar dua pasang tudung for next monday... (Hari Guru.... merangkap Hari tuaku.... kena pakai baju seragam satu staff.? tudung pula.... hehehhehe nak yang baru juga. And then singgah rumah my aunty yang satu lagi nak ambil kad ucapan hari guru yang dipesan oleh Nana untuk anaknya.
Baru sekejap kat rumah... aduhhhhhhh black out... so saya ambil keputusan berada di sekolah sampai petang. Dapat juga buat kerja yang tengah berlambak terutama jadual waktu yang perlu disiapkan segera.
Tension betul kalau elektricity bermasalah macam ni....
Tapi alhamdulillah ... kat sekolah okey. So beri arahan apa yang patut kat student untuk menyiapkan kerja2 yang tinggal sedikit bersama dua orang guru mereka. So tinggalkan mereka menjalankan kerja mereka.. dan saya mula memeningkan kepala mengatur jadual cikgu2 . walaupun masuknya cuma seorang tapi... berlaku perubahan untuk beberapa orang kerana.. guru yang masuk tak match dgn subject guru yang dikick out. Tak apalah .. saya akan cuba sedaya upaya untuk menyelesaikan tugas itu. sebab ingin membuktikan.. kami boleh melakukannya.... Hanya yang terlibat sahaja yang memahami... kan Nana kan... huhuhu

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga