Sunday, March 28, 2010

Perjalanan .... tak terjangka

sejak semalam saya berada di bumi Kuala Lumpur.... Sebaik saja keluar dari arrival room.. saya terus ke surau di KLIA untuk solat jamak dan qasar. Ambil train ke KL Central and Adenan waiting me there. Bag dan kotak yang dibawa disimpan di peti simpanan di KL Sentral dan kami memulakan perjalanan. LRT dari KL Sentral ke MAsjid JAmek kemudian bertukat menggunakan STAR ke PWTCC.
Mula-mula kami terus mencari booth NB Kara di seberang sungai. Adenan yang kali kedua dengan mudah membawa saya ke Booth tersebut. Yang bestnya... NB terkejut menerima kunjungan saya, walaupun Kak Liza Bujang dah SMS memaklumkan kehadiran saya... hahahaha. Tapi saya tak tau apa yang saya nak beri... so.. di airport saya beli Pasu Sarawak... sebagai hadiah hari jadi utk Kak NB. And sampingannya.. makanan ringan traditional fresh from oven my mum and Kuih Sepit Kampung Judan. Beside that.. saya membuat kek lapis untuk santapannya. Apa nama keknya saya pun tak tau.. sebab saya main bubuh aje apa yang ada... tapi serupa macam evergreen...hahaha harap2 Kak NB suka akan hadiah saya yang tak seberapa untuk dia.
Selepas ke Boooth NB saya meneruskan perjalanan ke Booth lain and memborong buku-buku.. novel... motivation and beberapa buah buku rujukan... Perut tiba-tiba je rasa lapar.. so.. saya ajak Adenan balik.. tetapi tetiba jumpa Booth Karangkraf (alaf 21 di dalamnya) so ajak dia masuk.. belek2 buku.. kebanyakan sudah saya miliki.. dalam berjalan2 tu mata saya ternampak muka anis ayuni(kak latifah) di meja utk menemui peminat novel. Sayangnya saya dah memiliki buku2nya... lastly.. teringat satu buku yang Kak Ina selalu tanya.. tapi saya tak tau ke mana perginya buku saya hasil nukilan Kak Anis Ayuni.... saya tak fikir panjang ambil buku dan bawa ke meja anis ayuni dan dia said familiar dgn muka saya...hahaha... dia adalah class mate saya di class Dr. Khadijah di UM masa saya membuat master dulu. Tapi masa tu saya tak tau pun yang dia adalah penulis..kerana saya jarang melihat nama sebenar penulis.... selepas saya teruskan perjalanan setelah bahu rasa dah senget sebelah... walaupun Adenan membantu saya membawa buku-buku yang saya beli.. kesian juga bila melihat dia pun dah senget bahu..hahahaha.
perjalanan balik kami menggunakan Komuter pula... saya kata Kat Adenan... agaknya kalau saya bergerak macam perjalanan saya hari ni selalu.. saya akan jadi kurus kot... yelah... badan saya tak turun2 lagi.. macam mana nak buat ya... dah gemuk sangat dah rasanya.huhuhu....
Di KL Sentrall kami naik ke food court sebab dah lapar sangat dan kami menikmati Nasi kerabu yang kurang sedap...makan jelah.. perut dah lapar.. heran jugak.. saya yang biasanya cerewet bab makan ni..kalau tak sedap memang tak lalu nak makan...hahahaha... kali ni hampir 3/4 yang habis saya makan..hahahaha. Sembang2 dgn Adenan... maklum lahkan.. dah lama tak jumpa....
Lepas makan.. ambil barang and saya ambil Komuter ke Serdang.. and Yah menanti saya di sana... Tidur dalam jam 12pm... huhuhu letihnya. Lain kali buat entry perjalanan seterusnya.. saya di Kuala Lumpur.. sebelum tibanya hari Isnin... yang saya tunggu.

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga