Wednesday, March 31, 2010

Perjalan hari kedua ...ke Kuala Lumpur

Ahad, hari kedua saya di KL… Hari ni saya luangkan masa dengan Yah and Tah, my cousin in KL. Perjalanan bermula jam 11 pagi. Saya ke UPM bersama Yah untuk mengambil Tah. Berdasarkan GPS kami menuju ke Prima Saujana untuk ke rumah Husniati. Dari rumah husniati kami menneruskan perjalanan ke Alammanda, Putra Jaya…. Hampir dua jam aky dalam MPH..my cousin said.. tak puas2 lagi ke dengan aktiviti di PWTC semalam..hahahhaa… itulah keadaannya bila aku berjumpa kedai buku MPH,,ke Popular kah… atau mana2 kedai buku memang saya jadi rambang mata… Di MPH saya membeli 5 biji lagi buku.
Selesai di MPH saya ke Vincci..ingat nak beli kasut sepasang… tapi bila tengok fesyen tak berkenan…. Dah tu.. yang aku berkenan semua lebih dari 3 inci… mau sakit belakang saya berjalan naik ke aras teratas setiap pagi…. Untuk perhimpunan pagi maupun pergi ke kelas…. Yelah kan..kelas yang saya ajar kat aras atas. Lepas tu nak gi the next class sure lambat sebab kena control ayu bila menuruni anak tangga. So.. tak jadi beli kasut..
Bila perut tersa lapar… kami melangkah kaki menuju ke PIZZA HUT… Sambil2 menunggu Fahd an husband. Lama juga kami di PIZZA… and Fah dengan muka penuh rayuan… meminta saya singgah ke rumah dia…. Aku kesian ..okeylah… so dapatlah tumpang solat di rumah Fah. Rumahnya betul2 di hadapan PICC yang gah… di atas bukit.
Balik dari sana… Yah menghantar aku ke hotel yang tak berbintang… sebab aku nak memudahkan pergerakan aku ke mana2. Cadangnya sebelah malam aku nak ke SOGO… huhuhu.. malangnya hujan turun dengan lebatnya.. terpaksa le melayari internet dan ber FB. Tapi bila hujan dah reda… SOGO dah tutup, Adenan call and kami mencari kedai IDASM..
Hahahhaa… penat berjalan ke hulu hilir tak jumpa…. Pusing2 juga.. singgah ke gerai2 yang ada.. tapi lauknya sudah tiada.. yanga da sup kambing… so cancelled. Kami buat keputusan dinner di KFC aje.. Nasi Bariyani konon2nnya.. langsung tak sedap… saya Cuma boleh habiskan ayam goreng aje,… nasi langsung tak sentuh. Keluar balik perangai cerewet aku… Balik hotel around 1130 malam.
Aku kepenatan sebenarnya untuk perjalanan hari ni,,, so masuk bilik hotel terus tidur…… sampai azan subuh berkumandang dari TV yang aku biarkan on dari malam…. Seperti yang aku buat di rumah. Mmemang aku ni jenis yang tak reti nak jimat elektrik kot. Kalau ada TV aku on.. sebagai peneman aku tidur….

Okeylah,, penat lagi setelah perjalanan balik hari ni… esok nya aku akan bertugas semula.. Tapi semangat baru belum juga muncul ni… Nak buat cam mana ni??????????????

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga