Tuesday, November 24, 2009

Boring....?

hari ni... selepas selesai menyelia murid spm.. saya mula membawa kereta saya yang comel itu meredah hujan yang sesekali lebat dan sesekali reda ke bandar mukah. Msi utama adalah renew insuuran dan road tax mootorsikal my father. Kali pertama saya mengurus sendiri.... hahaha... tiga kali saya tawaf bandar mukah yang comel itu. Hampir sejam berpusing-pusing mencari tempat memaksa saya berhenti KFC mengisi perut yang lapar. Bila saya merayau seorang diri jarang saya makan di kedai makanan biiasa.. hanya kfc dan sugar bun yang jadi pilihan.. bukan apa... tak de lah suara2 sumbang menegur dan bertanya soalan cepumas bila nampak saya sendirian. Perasan le.... macam le ramai sangat yang kenal...hahaha. Menyambung pengembaraan saya meredah hujan yang seolah2 nak bermanja..... rasa buntu... singgah sebentar ke kedai tempat saya menempah sejadah untuk surau sekolah.. lepas tu beli barangan rumah..... malangnya bila saya sampai rumah... baru saya perasan yang sabun masih banyak lagi... dan tak mungkin akan habis till december. huhhu.. tapi tak pa.. ia bukan barang mudah rosak.
Selepas itu saya meneruskan misi yang tergendala. Singgah di satu kedai yang pernah saya temankan my auntie.... terkejut dengar bayarannya RM137.++. Yang bestnya pekerja kat kedai insuran tu cadangkan saya ke kedai lain yang menurutnya lebih murah. and suruh saya check dulu takut bossnya tau.. yang dia bagi cadangan yang merugikan syarikat tpt dia bekerja.... hahahahaha.. tapi.. saya amat berterima kasih pada dia.. memang murah. berbanding dgn tpt tadi. Hahahaahaha
Malam.. aku ke Pantai untuk mencari makanan sebab perut kelaparan... terjumpa... orang yang menyokong kata2 yang menyumpah seranah aku... tapi order makanan and then duduk bersama mereka... bercerita dan bergurau seolah2 aku tak tau betapa buruknya mereka mengata aku..... hahahahaha.... Aku tak tau apa mereka punya perasaan... biarlah,,,,....
Dendam takkan membawa ke mana... so biarlah ia begitu selagi tak mengganggu aku. Sesungguhnya ALlah pemberi ketenangan kepada kita... andai kita tidak lupa mengingatiNya. Ya ..Allah lindungilah aku dari apa jua bentuk kesusAhan dan kepayahan...AMIN

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga