Tuesday, June 9, 2009

Hari Selasa seperti Hari Minggu

Seharian di rumah..... Tak buat apa.... sesekali cuba belek kerja yang di bawa balik tak berjaya untuk menyemak apatah lagi menyiapkkannya. So... i spent time read my old novels. Sesekali melayang juga fikiran.... sesekali rasa sedih menjengah rasa... sesekali rasa rindu juga berpadu menjadi satu.
Saya tak keluar rumah... my family mula sibuk dengan perancangan perkahwinan my cousin... nampaknya aku le yang ketinggalan. Jodoh di tangan Allah ta'ala. Terima dengan redha ketentuan Allah... may be ada rahmat di sebalik apa jua dugaanNya pada aku.
Aku bagitau my mum.... terkadang aku cemburu melihat kebahagiaan orang lain... kenapa aku tak mampu memiliki apa yang orang lain miliki, My mum... kata... Allah takkan membenci walau anak mak tak kahwin.... Allah tau yang terbaik untuk hambaNya. My mum... katanya berdoa'lah agar segala apa yang berlaku sebelum ni takka terus menghantui hidupku.
Aku akan mula menjalankan tugas baru... dan ia akan menambahkan kesibukanku dan memudahkan aku melupakan setiap perkara yang menyakitkan dalam hidupku.
Aku perlu jadi orang yang kuat........

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga