Sunday, March 3, 2013

Nak marah Sangat-SANGAT

Sebelum ni kenapa tak tanya kita orang dulu sebelum beli tanah tu???

Dah susah nak tukar nama baru terhegeh2 nak datang rumah ni..

Nak tanya bagai....

Mentang2 kaya .... berharta dan banyak duit...

Ingat mudah untuk merampas hak dan  warisan nenek moyang...


Malas nak layan...

Saya tak nak keluar bilik.

Memang dah sah2 saya yang bagi duit untuk bayaran beli tanah dulu

bagi pihak my sister...

And bila2 cousin saya yang tersangat bijak pandai tu

buat hal... baru nak tanya kita orang.


Ada aku kisah...

Berurusan lah dengan mereka yang menerima duit tu dulu....

Geram sangat2

Yang cousin saya bukan main bijak dan pandai lagi

berkata tentang hak... tentang agama...

Semua orang salah...

Semua orang tak betul...

and now...

See.... kita orang tak kisah kalau diaorang nak jual tanah

tapi masalahnya... tanah tu mereka dah jual kat my sister and my mum.

Duit dah ambil....

Allah tau apa yang betul....

and siapa yang sebenarnya berhak.


Masih ingat lagi tahun 2005..

Hari2 my uncle tu called minta duit disegerakan..

Konon2 nak buat umrah untuk my nenek....

then...

duit kemana...

Umrah untuk My Mak Nek oun tah ke mana...

Sebab tu selalu beringat...

Bila kita berkata tentang hak... kita menyalahkan semua orang

kiri kanan depan belakang...

Allah akan tunjuk.... apa yang betul dan apa yang salah...

So.... bercakap biar tengok pada diri kita dulu.

Hampeh....

Rasa memang marah sangat dekat My Uncle...

Konon tau tentang agama... but then...

Apa  yang berlaku.

Saya belum boleh memaafkan apa yang dia katakan.....

Hanya menghormati dia sebab dia adik mak saya...

Jahatkan ... ustazah sorang ni....

Tapi hati saya sakit melihat mak saya disakiti....

Biarlah dia nak kata saya biadap ke... apa kee.....

Ada aku kesah.............


No comments:

Post a Comment

Halwa telinga