Saturday, February 16, 2013

Syauqi Azizi..... Cukur Rambut

Kenduri Cukur Rambut Syauqi Azizi

akhirnya selesai. 

Akhamdulillah,,... hajat mak dah tertunai

Walau ada sesuatu yang terkesan di hati..

But let it go....

My father... semasa zikir.. 
duduk menyambut tetamu di pintu rumah

 Antara tetamu wanita yang hadir
 My fav.. tapi kena buang nenas terlebih dahulu baru boleh di telan


 My Youngest Sis.. jadi main person.. or runner.. and chef assistant
senang cerita.. event manager for the majlis

Sebab apa yang tak de dia buat semua...

nasib dialah,.. sebab boleh bercuti berbanding saya yang kerja
and tengahari tu lari balik rumah

Petang saya ponteng agenda di sekolah
and terlupa maklumkan ketidakhadiran kepada Pengetua.

So call PK Pentadbiran ajelah..

 Saya dengan baju and tudung masa kerja....
Memang tak sempat bertukar or buat apa2..

 Baby yang dah hampir tiga bulan
Lambat sebab.. maknya baru kehilangan ibunya
sebelum kelahiran dia

So...
terpaksalah hormat sekejap adat yang ntah apa2 demi
jaga hati keluarga sebelah isteri


 Semasa majlis bercukur...

 Bapa mertua abang saya... menggunting sedikit rambut cucunya......


 Tetamu menimmati jamuan yang serba sederhana


 Salad sayur... salad.. timun.. nenas.. epal and kuahnya
yang hitamnya adalah kismis... yang
danish katakan sebagai Tahi.....kahkahkah

Sampai termuntah dia bila saya paksa makan...
(makcik yang kejam..kankan)


 Telur  sos....
Kuah sos adalah hasil simpanan mak saya dari bungkusan sos-sos KFC
yang tak habis dimakan

memamng berlebihan walaupun dah prepare for 30 hidangan

DANG Durian....
maknanya????
 durian yang telah dicampur dgn sesuatu yang saya tak tahu..

senang cerita macam dodol durianlah.... hihihi

Di hidangan golongan orang lama.. licin  benda ni..

tapi dalam golongan orang  muda  tak terusik pun..

Hari ni saya makan banyak benda ni,,,,...

hihihihi...

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga