Monday, October 22, 2012

Aktiviti masakan Ahad,....


 Cehhhhhhhhh.... macam ya aje bunyi memasak

on weekend... hahahahha.. nan ado..

Badan memang tak berdaya. Tapi sehari sebelum tu dah ternampak 

benda ni..........

On the table... tepi tin crackers Jacob...... yang di dalamnya adalah sagu....



Tepung Hong kong.... (tidak dibeli di Hong Kong ye)

Suka guna tepung ni sebab ia lebih ringan


Dicampur dengan tepung beras...

(jangan tanya sukatan berapa yea........)

saya main campur aje....




Akhirnya hasil campuran tepung di atas bersama air dan sedikit garam and sedikit  
serbuk kunyit

Akhirnya..... Goreng pisang ku siap...
Sedap di makan dengan teh panas.
Makan panas....

This is the menu for tea time.
 

Yumm....


and malamnya....

saya memasak  telur kukus....

so simple... telur dipukul bersama secukup rasa garam

lepas goreng bawang putih, bawang merah sedikit halia and cili

Campurkan bahan2 yang digoreng tadi ke dalam telur yang telah dipukul . 

dan masukkan sedikit air..

and then...kukuskan..

hasilnya.... memang sedap....

Tak caya cubalah.






Beside that last night menu malas saya....

Mince ... beef...

saya goreng dengan bawang, halia, serai... and bawang besar

masuk lada putih...

and goreng sampai masak... lepas tu letak sedikit asam.. and kicap secukup rasa...

Biasa saya masukkan   tomato... tapi tak de stok.. so... buatlah apa yang ada...


Maka terhasillah... Memang lumayan lemaknya.... dan amat berminyak.



Tapi licin aje... dia orang makan last night.... hehehehhe






Sesekali saya masuk dapur.. entah apa-apa yang saya buat.

Kalau orang lain masa.. bukan main hebat lagi...

Tapi itulah saja yang terdaya oleh saya.

Perempuan yang tak reti masak...

Pengakuan ini tulus ikhlas dan jujur ...

Tak ada sapa-sapa yang memaksa...


p/s  agak-agak.. saham saya selepas ni makin menjunamlah kan... 
kihkihkih





No comments:

Post a Comment

Halwa telinga