Saturday, July 28, 2012

Hari ke-8 Ramadhan..

Assalamualaikum... dan selamat pagi,

Lama sungguh rasanya tak jenguk ke sini..... Last updated on 3rd July... and hari ni dah 28th July... busy kononnya...

But sebenarnya, tak le busy mana pun... cuma keadaan hati dan perasaan yang selalu kucar-kacir ke belakang ni.

Tak tau... sejak dua menjak dah melepasi angka 40... terasa teramat sensitif pula.  Sabar ajelahkan....

Nasib baik bulan Ramadhan. 

Saya cuba mengambil kesempatan untuk melaksanakan apa yang termampu masa Ramadhan ni. Kalau tak buat rasa rugi pulak. Walau hati dan perasaaan tengah kucar-kacir, apa yang patut dilakukan mesti dilaksanakan...

Sekarang ni saya jarang online masa di rumah. That why... saya tak punya masa untuk menjengah.. apa lagi menaip entry2 baru di sini. Walaupun banyak aktiviti dan peristiwa yang dilalui.   

Saya lebih banyak habiskan masa utk buat and menaip soalan ulangkaji berfocus for my student. So... saya rasa that can help them to study.... Kalau nak study sekali harung memang agak sukar rasanya untuk mereka.. so that the approach yang saya ambil ... alhamdulillah ada perubahan. Memang mula2 hari tu.. result tak menyenangkan hati sangat... tapi dah masuk yang ketiga semua dah melebihi 50% betul malah ada yang dah 90% and above. So.. I can smile... walaupun bahagian B tak pasti lagi. 

Tapi... bila mereka belajar bahagian A.. secara automatik bahagian B pun covered jugakkan... ALah tajuk yang sama.. tak adalah membebankan sangat, Cuma... perlu di asah cara menjawab dan how to get full marks for every single question aje.  Cehhhhhhhhhhhhhhh....... cakap macam pakar aje. But.. I cuma guna pengalaman yang ada aje... to help them. Mengajar memang saya tak terror. Marah orang itu kepakaran saya.

Okeylah,,.. nak sambung buat kerja.. nanti lapang2 saya update lagi. Insya Allah bila keadaan dah stabil... saya akan kembali mengaktifkan diri mencatat perjalanan hidup yang tak ada yang menariknya di sini. 

Semoga puasa kita dan amalan kita mendapat redha Illahi dan mendapat ganjaran sebagaimana yang dijanjikanNya... amin.



No comments:

Post a Comment

Halwa telinga