Wednesday, January 25, 2012

Jogging....???????

Pagi semalam merancang bersama my auntie untuk pergi Mukah. Lepas solat asar saya bersiap-siap nak pergi Mukah and terus nak berjogging sekali... Percaya ke..kalau dah pergi jam 4.30 lepas tu nak sambung dengan berjogging.... hahahhaha.. Memang tidak akan berlaku. Ke Mukah sebab my father suruh ambil duit.. and kalau sempat check ada ikan atau tidak dan juga durian.
Tiga2 tak menjadi..lepas tapau di KFC (sebagai usaha nak memujuk si Nesrina untuk makan..)  kami membeli dan membelah di KFC dulu. Ke Ngui Kee.... tempat selalunya mencari barang bila semua kedai lain tutup.... hahahahha... Itulah Mukah dan Dalat, pekan yang tercinta... bila cuti Tahun Baru Cina... semua kedai ditutup. Tinggal dua tiga biji je kedai orang melanau yang buka. 

Balik dari Mukah... hujan dah mula turun..... sudah... Maka rancangan Jogging dah berubah.... Kami yang beriya(mind the spelling) nak berjogging siap dengan pakaian dan kasut jogging yang lengkap terpaksa.. membatalkan... (cehhhhhhhhh) dan membuat perancangan baru.

Dan... jawapannya... kami pergi makan di kedai makan dekat area pekan sabtu Oya.... Puas hati....

Apa yang saya makan....

 Mee Tom Yam....
(kat sinilah yang saya rasa mee Tom Yamnya da rasa dan bau Tom Yam yang wujud di sekitar daerah Dalat dan Mukah)

 Cucur Payak (udang laut)
It's yummy.... tapi yang dulu2 lagi sedap dari yang  ni.. but still sedap


 Bihun Soup..my auntie.... bau dia sedap....
Sedap kot.. sebab saya kurang menyukai sbihun so tak try le...


 My auntie yang sedang berusaha menurunkan berat badan 
Siap berpakaian ubtuk berjogging... (dah le kena paksa pakai pakaian sukan utk ke Mukah)
anak sedara derhaka betul kan.............

 Teh ...... saya punya... rasa yang cukup dan sesuai dengan selera saya.
Lupa nak tanya pukul berapa kedai ni buka tiap hari.....

Itu menu yang  saya makan petang tu... percaya tidak ia hanya RM14 termasuk air untuk saya and mak cik saya. Rasa tak percaya..... tapi itulah hakikatnya... memang tak mahal kan... dengan fresh sea food lagi.
Announcement.... Musim ikan akan tiba bila2 masa dari sekarang.... (ada kaitan ke)


 Kereta Merah ku....

 Purse Merah.. handphone Nokia murah warna merah... Kunci pemegangnya berwarna merah...
Galaxy Tab... ohhh.. tak jumpa lagi yang berwarna merah cover dia...


 Saja je.. membuang masa... nak menunjuk gadjet and purse merah...

hehehheehe

dan itulah tandanya orang yang mengambil gambar di atas tengah tension... Kenapa...???????

Sebab nak menyusun benda alah ni le..

Sakit jiwa.....


Tapi.... walau apa pun ia telah selesai.... dan masih dalam proses nak menyemak supaya tak de le cikgu kelaparan atau kehabisan tenaga kerana mengajar sampai 6 waktu berturut-turut... 

Kecuali Guru yang mengajar Tingkatan Enam tidak dapat dapat di selamatkan.. memang nak tak nak..kena jugak.. 5 waktu terus menerus...huhuhuhu

Alhamdulillah.... entry merapu saya telah selesai hari ni....



No comments:

Post a Comment

Halwa telinga