Friday, September 17, 2010

Kenapa?

Kenapa perlu dipersoalkan kenapa sampai di usia anak dara tua ini saya tak kahwin2 lagi? Saya memikirkan banyak soalan bila dipersoalkan perkara ini. Di antara soalan yang pernah saya kemukakan semula kepada penanya adalah  :
  1. Saya minta duit kat awak ke... kalau saya tak kahwin?
  2. saya menyusahkan hidupa awak dan keluarga ke?
  3. Kalau saya kahwin nak bagi duit untuk belanja kenduri kahwin saya tak?
  4. Pasal.. takut saya kacau ur hubby ke?
dan biasa..nya...kalau mak saya dengar.... pasti ada cubitan manja kena kat saya.  itulah juga sebabnya saya tak suka pergi kenduri kahwin, atau apa2 saja jenis kenduri di kampung atau mana2 aktiviti melibatkan orang ramai..kecuali kat sekolah lah. Sering juga mengelak diri bila ada yang datang bertandang ke rumah... menensionkan mengadap soalan2 macam tu.

Sometimes bermuhasabah diri juga.... dan saya menerima bahawa.. diri saya penuh dengan kelemahan ... kekurangan... dan yang penting... saya jenis lepas cakap dan garang... ada ke lelaki yang berani.... hahahhahaha. Tapi saya tau setiap apa yang Allah tentukan pasti ada kebaikan dan hikmah yang tersembunyi.. Allah Maha Mengetahui dan Adil.... Moga Kebahagiaan Abadi milik ku.. di dunia dan akhirat. Amin.....

No comments:

Post a Comment

Halwa telinga